Красимир Кънев експерт по кучешко поведение
Сподели

"Ако работя върху нещо, за което наистина ме е грижа, нещо, което зная, че със сигурност ще реши някакъв проблем и не виждам никой друг да се опитва да го прави, това е доста добър показател, че съм на път да реша нещо наистина значимо, нещо, с което почти никой не би се захванал, нещо, което си заслужава....." цитирам себе си :)

----------------------------------------------------------

Ден с кучето!

Поради много причини някои собственици на кучета просто искат да работят лично с мен. Само една сесия може да постигне много повече от месеци - дори години - на обучение. Ден с кучето е истинско събитие! Обикновено денят с кучето е достатъчен, за да се постигне драматична трансформация в поведението на кучето. Обаче, тези, които желаят да резервират една или повече Топ сесии, могат да направят това на телефон +359 89 389 2308 цена: 120лв за една (120 минути) сесия. Предвид натоварения ми график, аз разполагам с ограничено време за частни уроци-обучение. За тези, които искат персонално внимание, моля, имайте предвид, че работя само със собствениците на кучета, които са наистина ангажирани (или искат да се ангажират) с моите възгледи и програми за обучение!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Често ни питате какво можем да предложим като обучение/научаване на едно куче.Отговор: От послушание и рехабилитация до специализирано обучение.Ако клиента има желание това което можем да предложим е огромен брой програми.

Обучението/научаването е процес който е като река..първо е източника,малко поточе което от бързей става река на моменти може да намаля количеството на водата после да се увеличава от вас зависи.Накрая е река дали ще е бавна и спокойна или неуправляема и да прави бели/наводнения зависи от нас.Добре е тази река накрая да се влее в морето което аз наричам съвместно съжителство най-уникалната връзка човек-куче<=>куче-човек!!!

===============================================================================

При нас може да оставите Вашето куче за обучение,най-рано ако има навършени 2-3 месеца при условие че са направени съответните ваксинации за този възрастов период.

Изпращане на Вашето куче при нас,е опция която не винаги Ви се вижда удачна поради ред психологически бариери.Понякога възможностите за провеждането на уроци лично с Вас са много ограничени...поради ред причини.В тези случай започвате да търсите надлъж и нашир за квалифициран кучешки треньор в близост.А защо не просто когато се свържете с нас, не опитате варианта да Ви помогнем чрез телефон, електронна поща,скайп,вайбър... цените за този вид услуга са посочени в сайта.Въпреки това, ако вече сте пробвали с други треньори,да четете книги, гледали сте DVD-та или сте използвали всякакъв вид оборудване за обучение и все още имате сериозен проблем с кучето си, моля свържете се с нас веднага да обсъдим изпращането на кучето Ви при нас за да Ви помогнем.

"Добрият треньор на кучета - не е задължително да има лъскав офис,големи и правещи впечатление на непосветените волиери/клетки за кучета или кола последен модел.Тези символи на "престиж" по никакъв начин не са свързани нито с честност,нито с разбирането на своята работа.Имайте предвид,съществува огромна разлика между добър треньор на кучета и удачен бизнесмен." К.Ф. и Д. Дюит

==============================================================================================================

При заявка за дадена услуга се превеждат 50% от сумата на избраната от Вас и договорена услуга останалите 50% при оставянето на кучето за обучение.

============================================================================================

1.Обучение в послушание с престой при нас 15 дена - 400 лв.

Най-често желаният тип провеждано обучение е в категорията "Послушание". Усвояват се командите:

+ ела тук
+ седни
+ легни
+ стани
+ редом
+ стоп команда(стой)
+ освободителна команда(играй)
+ кръгом (да се завъртите на 360 градуса заедно с кучето,понякога се налага в живота :)
+ застани (изходна позиция идва и застава до левия Ви крак)
+отказ от вземане на храна(подхвърлена или давана от непознато за кучето лице(заплаща се отделно).




Обучението се провежда на места подходящи за изграждането на командите (местата варират според фазата на обучение).

ВНИМАНИЕ!!!
 Приемат се на обучение агресивни и склонни към агресия кучета (след внимателен анализ на ситуацията и вида на агресията)!С такива се работи с индивидуално разработена програма за всеки отделен случай и присъствиет на собственика е задължителен(за да може да се постигне едно нормално/правилно разбиране на отношенията/връзката  -> ЧОВЕК => = <= КУЧЕ)!!!

Ако пък сте "АМБИЦИОЗЕН" човек и желаете да имате сериозно обучено куче, заповядайте в удобно за Вас и нас време- да обсъдим програма специално направена за Вас и кучето Ви.Ще се погрижим кучето Ви да е подготвено за всякакви ситуации в живота... 900 лв.

1a.Адаптиране на осиновени кучета към съвместния им живот с човека - 800 лв.

*кучета взети от приюти
**кучета взети от улицата
***кучета които са били изоставени
****кучета взети от приемни семейства
*****кучета с различна степен на инвалидност

2.Почасово обучение (индивидуално).Социализация и начално подчинително обучение.Поведение и етика у дома.Привикване и ходене на повод.Повикване,стойки и команди - 400 лв. заплащат се в началото на обучението.

2a.НАЧАЛНО ВЪЗПИТАНИЕ:от/след 45-ия ден (времето през което кученцето се отделя от майката и идва в новия си дом) - 350 лв.

*предлагат се консултации и начално възпитание на малките кученца, които не се извеждат навън преди да им бъдат поставени съответните ваксини.

3.Обучение и рехабилитация с подбрана група наши кучета - 550 лв.

4.РАБОТА С ПРОБЛЕМНИ КУЧЕТА - 300 лв. на месец /престой от 3 до 8 месеца,независимо от степента на сложност/.

4а.Обучение на кучета за лов на пернат дивеч - 2000 лв.

ОСНОВНА ПРОГРАМА ЗА ВЪЗПИТАНИЕ НА КУЧЕТО 
Кучешките социални системи са много близки до човешките. Кучетата живеят в големи семейни групи; грижат се заедно като група или семейство за потомството; те кърмят малките си преди да им дадат полутвърда и после твърда храна; използват играта като форма на развитие на социални умения; комуникират активно гласно и безгласно, и, най-важното, те имат социална система, която е основана на принципа на уважението към другите. Битки за първенство/позиция,или за контрол, са изключително редки сред дивите каниди като вълците например. Освен в случаите, когато се касае за ненормални социални условия , повечето човешки социални отношения са основани на преговаряне и уважение към другите, отколкото на насилие.
Йерархиите основани на подчинение, означават, че индивида, на когото другите се подчиняват, може да бъде различен в зависимост от социалните условия. Статута и обстоятелствата не са абсолютни. Например, в човешкото общество, едно дете се подчинява на изсикванията на родителите си, но същото дете може да бъде лидера на детската площадка и децата там се подчиняват на него. Кучетата се държат по подобен начин.
Много е писано за това, че кучетата приемат човешките семейства като тяхната глутница. Въпреки че сравнението с глутница не е точно, кучетата са социални и очакват от хората правила, гледат към тях за насоки. Много често кучета, които спрат да правят това, или никога не са го правили, стават проблемни. 
Тази програма е първата крачка както към предпазване от такива проблеми , така и към третирането на всички форми на поведенчески проблеми. Всички социални животни си създават някаква структура от правила. Тази структура им позволява да общуват едно с друго. Понеже кучетата толкова приличат на хората в много отношения, и често вникват и внимават в думите, които изричаме, се смята че добре се вписват в човешката система от правила. Малките кученца всъщност се нуждаят от насочване как да правят това, а проблемните кучета трябва да имат постоянна, доброжелателна, грижовна структура от правила, която ясно да им бъде обяснена. Ако кучето знае правилното поведение, което ще му донесе вниманието на неговите хора, това куче ще е възприемчиво за ръководене,за подчинение. Това е форма на дисциплина. Хората често бъркат дисциплината с насилието. Тази програма трябва да бъде изпълнявана без насилие и без физическо наказание. Малтретираните кучета ( системно наказвани физически), или се научават да не зачитат наказанието, или го търсят, защото то може би е техния най-чест контакт с хората.
Целта на тази програма е да постави основите на добрите взаимоотношения между стопанина и кучето, и да научи кучето, че то постоянно трябва да се подчинява и да уважава хората, за да получи внимание. Това се прави по безопасен, грижовен, пасивен начин и често се оказва по-трудно, отколкото стопанина очаква да е
Причината- например, ако стопанинът говори, чете или гледа телевизия, и кучето става, идва до него, търка се в него, скача по него, или просто се притиска до него, обикновено човека пасивно се протяга и докосва или гали кучето. Кучето е контролирало цялото взаимодействие ! Резултат: куче-1; човек-0 , а хората дори не знаят, че са предавали към кучето и други сигнали, освен привързаност...

5.Обучение на декоративни/породи дребни кучета с индивидуално изготвена програма - 500 лв.

пинчери,дакели,спаньоли,шнауцери,териери,пудели,шпицове,болонки(болонезер),пекинези и много други! Работим с над 40 породи....

6.Предлагаме още:

Подготовка за екстериорни изложби.Обучение на хендлери.Канистерапия(цената е по-договаряне).Комплекс от методи с които се възстановява нормалното психическо/физическо състояние на Вашето куче.Работи се индивидуално и с ограничен на брой възпитаници. Домашен пансион при обучението."Ние не гоним количество а качество"!



                                                      -==>ДЪРЖАВЕН ВЕСТНИК <==-
Министерство на земеделието и храните, Министерство на вътрешните работи, Министерство на отбраната брой: 21, от дата 20.3.2009 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВА
Наредба № 4 от 6 март 2009 г. за определяне на правилата за обучение на кучета

МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ
МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИ
МИНИСТЕРСТВО НА ОТБРАНАТА
НАРЕДБА № 4 от 6 март 2009 г.
за определяне на правилата за обучение на кучета
Раздел I
Разпоредби
Чл. 1. С тази наредба се уреждат:
1. задълженията на извършващите обучение на кучета;
2. изисквания за обучение на кучета;
3. правила за обучение на кучета.
Раздел II
Задължения на извършващите обучение на кучета
Чл. 2. Извършващите обучение на кучета осигуряват условия за обучение на животните по начин, съобразен с физиологичните, поведенческите, възрастовите особености на породата и в зависимост от използването на кучетата по предназначение.
Чл. 3. (1) Извършващите обучение на кучета осигуряват персонал, който притежава опит за полагане на грижи и обучение на кучетата от съответната порода.
(2) Персоналът по ал. 1 се грижи за кучетата, съобразявайки се с параметрите за отглеждане, без да им причинява болка, страдание и/или наранявания.
(3) Извършващите обучение на кучета осигуряват първоначално и последващо обучение на персонала за спазване на изискванията за хуманно отношение към животните.
Чл. 4. Извършващите обучение осигуряват на кучетата подходящи помещения или клетки, храна и вода, защитени от достъп на външни лица, които да са съобразени с породните им физиологични и поведенчески особености.
Чл. 5. (1) На кучетата, подложени на обучение, се осигуряват:
1. индивидуално хранене с достатъчно количество пълноценна храна, през определени интервали, която да ги поддържа в добро здравословно състояние;
2. постоянен достъп до питейна вода.
(2) Оборудването за хранене и поене на кучетата се конструира и разполага по начин, който:
1. изключва замърсяване на храната и водата;
2. позволява периодичното му почистване и дезинфекция.
Чл. 6. В храната и водата на кучетата могат да се включват вещества, за които е доказано по безспорен начин, че са безвредни и не могат да предизвикат ненужно страдание, болка или нараняване.
Чл. 7. (1) Извършващите обучение ежедневно проверяват техническите съоръжения и оборудването в помещенията за кучета и установените дефекти незабавно се отстраняват.
(2) Когато незабавното отстраняване на дефект на техническите съоръжения, клетките и оборудването е невъзможно, се вземат временни мерки за осигуряване безопасността и здравето на кучетата.
Чл. 8. На кучетата, отглеждани или временно пребиваващи на открито, се осигурява защита от неблагоприятни атмосферни условия, хищници, вредни физични, химични и други въздействия.
Чл. 9. (1) Помещенията, обитавани от кучетата, съоръженията и оборудването в тях се изграждат от материали, които не са вредни за животните и позволяват редовно почистване и дезинфекция.
(2) Помещенията, клетките и съоръженията се конструират и поддържат така, че да нямат вдлъбнатини, дупки, остри ръбове и стърчащи предмети, които могат да наранят кучетата.
(3) В помещението или площадката, където пребивават кучетата, се осигурява осветление, включително и резервно в случаи на спиране на електричеството, което да дава възможност животните да бъдат наблюдавани по всяко време.
(4) Когато е необходимо, за опазване здравето на кучетата в помещенията се инсталира система за изкуствена вентилация и алармена система за известяване при отказ на вентилационната система.
(5) Когато здравето и доброто състояние на кучетата зависи от функционирането на изкуствена вентилационна система, в помещенията се изгражда подходяща резервна система за осигуряване на необходимата въздушна циркулация при повреда на основната система.
Чл. 10. Извършващите обучение на кучета се задължават да водят и съхраняват документация за:
1. регистрацията на обекта;
2. регистрация и паспортизация на кучетата, които се обучават;
3. извършени задължителни профилактични манипулации - ваксинации и обезпаразитяване;
4. извършени лечебни манипулации и лабораторни изследвания;
5. програми, инструкции и методики за обучение на кучета, които трябва да бъдат одобрени от Националната ветеринарномедицинска служба (НВМС) или от ръководителите на компетентните звена в Министерството на отбраната (МО), Министерството на транспорта (МТ) и Министерството на вътрешните работи (МВР);
6. смъртност и причини;
7. документ за извършено обучение на кучето, оценка на качествата му и положително заключение.
Раздел III
Изисквания при обучението на кучета
Чл. 11. (1) На всяко куче се осигурява свобода на движение в съответствие с физиологичните му потребности и програмата за обучение.
(2) При необходимост в процеса на обучение свободата на движение на кучетата може да се ограничава по начин, който не им причинява болка, страдание или силен страх.
(3) При необходимост кучетата се връзват по начин, който не ограничава естествените им движения за задоволяване на техните физиологични и поведенчески потребности, не им причинява болка и не пречи на обучението им.
Чл. 12. Извършващите обучение на кучета осигуряват:
1. наблюдение и контрол върху здравословното им състояние;
2. незабавна помощ от обслужващия ветеринарен лекар за болните и наранените кучета.
Чл. 13. (1) Не се разрешава:
1. използването на методи за обучение, които причиняват наранявания или има вероятност да доведат до отклонения в здравето на кучетата;
2. принуждаването на кучета към ненужни усилия, които им причиняват болка, страдание и/или увреждане;
3. използването на помощни средства или приспособления, строги, стегнати и/или електрически нашийници, електрически остени, химически дразнещи или увреждащи субстанции;
4. обучението на кучетата без почивка, съобразена с тяхната възраст и физическа натовареност.
(2) Не се разрешава подлагане на обучение или физическо натоварване на болни и наранени кучета.
Чл. 14. Програмите за обучение не трябва да включват методи, предизвикващи силен страх и стрес при кучетата.
Раздел IV
Правила за обучение на кучета
Чл. 15. (1) При подбора на кучетата за обучение се вземат под внимание:
1. обучението по предназначение;
2. породата;
3. реакциите на кучето;
4. темпераментът.
(2) След подбор на подрастващите кучета до 12-месечна възраст се извършва обучение без принуда:
1. на спокойно отношение към нашийника и повода;
2. на послушание за изпълнение на командите на водача и социализация в обществото с цел спокойна реакция на различни дразнители;
3. на спокойно реагиране на различни по вид и сила дразнители, като постепенно се повишава степента на дразнителя;
4. да се подчиняват на специфични команди.
Чл. 16. При необходимост кучетата се обучават на спокойно реагиране на различни по естество дразнители чрез постепенното им увеличаване с почивки до постигането на желания резултат.
Чл. 17. При обучение за преодоляване на препятствия не се използва принуда или технически пособия, които могат да му причинят силен страх или болка.
Чл. 18. За придобиване на специфични умения обучението на кучетата се провежда в условията на минимален брой дразнители и с почивки между всяко упражнение.
Чл. 19. При обучение на специална подготовка занятията се провеждат при условия, максимално близки до условията на ежедневната им работа.
Чл. 20. Избягва се прекъсване на редовния учебен процес на кучетата без основателна за това причина, което може да намали ефективността и да доведе до необходимост от удължаване на времето за обучението на кучето.
Чл. 21. До затвърждаването у кучето на определена способност не се преминава към друго обучение.
Чл. 22. В деня на обучението на кучетата, преди пристъпването към провеждането му се извършва общ преглед на здравословното състояние на животното, като се обръща внимание на стойката, подвижността, състоянието на носа, очите, лапите, козината и наличието на рани или външни паразити.
Чл. 23. Най-малко един час преди обучението се извършва необходимата за удоволетворяване на физиологичните нужди разходка на кучето.
Чл. 24. Храненето на кучетата се извършва не по-малко от два часа преди или след обучението.
Чл. 25. Работата за обучение на кучета се осъществява при спазване изискванията на чл. 6, 7, 10 и 14 от Закона за защита на животните (ДВ, бр. 13 от 2008 г.).
Допълнителна разпоредба
§ 1. По смисъла на тази наредба “извършващи обучение” са специализирани центрове, ведомства и организации за обучение на кучета, физически и юридически лица, притежаващи необходимите условия и квалифицирани кадри.
Заключителни разпоредби
§ 2. Обучението на кучета, които ще се използват за служебни цели, се извършва въз основа на вътрешни инструкции, програми и методики на различните ведомства и организации, съобразени с тази наредба.
§ 3. Наредбата се издава на основание чл. 9 от Закона за защита на животните.
§ 4. Наредбата влиза в сила от деня на обнародването й в Държавен вестник.
Министър на земеделието и храните: В. Цветанов
Министър на вътрешните работи: М. Миков
Министър на отбраната: Н. Цонев


















   













В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.